Handlekurv:
0

Tøm innkjøpsliste

Du har 0 ordrerader i innkjøpslisten.
Er du sikker på at du vil tømme innkjøpslisten?
Noe gikk galt når prisene skulle lastes ned. Forsøk igjen.

Din handlekurv er tom

Informasjon i forbindelse med koronaviruset

For å sikre en mest mulig trygg og effektiv handel av samfunnskritiske produkter, har vi innført justeringer i vår drift og en rekke tiltak for å begrense smittefaren.

Sist oppdatert: 11. mai kl. 10.00

Leveringssituasjon.jpg

Informasjon om vår leveringsevne

Å sikre god tilgjengelighet på de varene du trenger for å holde Norge i gang, er vår aller viktigste jobb om dagen. Derfor har vi kontinuerlig dialog med våre 100 største leverandører når det gjelder varetilgang og leveringssituasjon.

  • Alle våre butikker holder dørene åpne, selv om noen av dem har endret sine åpningstider. Se oppdaterte tider på ahlsell.no/butikker.
  • Vi har fortsatt god tilgjengelighet på alle våre lagre, med unntak av "Koronarelaterte" produkter som håndsprit, ansiktsmasker og engangshansker.
  • Produksjon av produkter i land som Kina og Italia har igjen startet produksjon og leveringer går nå som normalt.
  • Vi har erstatningsleverandører og produkter på de fleste sortiment. Som Nordens største grossist, jobber vi hele tiden for å finne alternativer for leverandører og varegrupper som omfattes av stans i produksjonen.

I Norge har vi med våre 45.000 lagerførte produkter, et bredt utvalg innen de aller fleste produktområder. I Sverige har vi 85.000 produkter, som kun er en ekstra dag unna ved bestilling.


Logistikk.jpg

Tiltak i vårt logistikkapparat

  • Vi har iverksatt en rekke tiltak på Logistikksentrene på Gardermoen og i Bodø.
  • Vi er i tett dialog med med våre transportører for å være føre-var, slik at vi kan være så leveringsdyktige som mulig til alle våre kunder.
  • Samtidig jobber vi aktivt med våre leverandører (produsenter) for å opprettholde best mulig leveringsevne.
  • Produksjonen på våre lagre går for fullt, dog med en rekke tiltak vedr. hygiene, begrensning vedr. samhandling med kollegaer og transportører.

Fjerning av pakkseddel

Som ett av tiltakene for å redusere risiko for spredning av smitte,  leveres det ikke ut pakksedler fra ColliCare på sine leveranser. Dette for å redusere antall kontaktpunkter mellom deg som kunde og transportør. Pakkseddelen vil fortsatt eksistere digitalt på hver kolli, i form av QR-kode på transportetiketten. Ta kontakt dersom du likevel er avhengig av pakkseddelen som dokumentasjon. Her vil vi være behjelpelig med å få tatt ut denne manuelt og sendt til deg per e-post.

Nye instrukser i møte med transportør

Vi har i tillegg tatt hensyn til at du skal få slippe å berøre håndterminalen til sjåføren. Dette gjelder alle leveranser fra både ColliCare og Schenker. Her har vi lagt opp til at sjåføren selv kan kvittere og notere navn på den som mottar varen. Samtlige sjåfører har dessuten fått instruks om at de skal holde minimum 2-3 meters avstand til den som mottar varen.


Butikker.jpg

Tiltak i våre butikker og avdelinger

Selv om vi gjør alt vi kan for å opprettholde tilnærmet normal drift i vår butikk, ønsker vi å minne om at vår nettbutikk ALLTID er åpen. Opprett konto hos oss her »

Enkelte av våre butikker har midlertidige åpningstider for å sikre at vi kan holde åpent for alle våre kunder i denne perioden. Sjekk åpningstid for din butikk her »

Det er utarbeidet midlertidige regler for all ferdsel i butikk i forbindelse med koronaviruset. Plakater er hengt opp i alle butikker, og vi ber deg som kunde om å respektere disse reglene. 

  1. Ved karantene eller mistanke om smitte. Om du av ukjent årsak er syk, er i karantene eller har fått påvist smitte av Korona, skal du ikke gå inn i butikken.
  2. Håndvask og hygiene. Benytt utplassert håndsprit eller vask hendene på et av våre toaletter før du starter å handle.
  3. Hold 1 meters avstand. For å begrense smitte forventer vi at du respekterer anbefalingen om 1 meters avstand til andre. Dette gjelder både kunder og ansatte.
  4. Berøring av varer. Vennligst kun ta på de varer du faktisk skal kjøpe. 
  5. Berøringspunkter. Vi vasker og desinfiserer berøringspunkter som håndskannere, betalingsterminaler, kaffemaskiner og handlekurver. 
  6. Besøk i vår kundekafé. Vennligst ikke opphold dere flere personer samtidig i vår kundekafé.

Minner også om at vi har innført Ahlsell Mobil Skanning, som gjør det mulig for deg som kunde å benytte egen mobiltelefon når du skanner varer. Sjekk mer informasjon om løsningen her eller kontakt din nærmeste butikk. 

Takk for hjelpen!


Salg.jpg

Tiltak i vår salgsvirksomhet

Som ett av tiltakene for å bekjempe koronaviruset, har våre selgere fått beskjed om å etablere hjemmekontor inntil videre. Alle selgere kan kontaktes per telefon eller e-post. Fra 11.mai har vi endret retningslinjene til å tillate inntil 20 personer på våre lokasjoner, forutsatt at øvrige smittevernstiltak som hygiene og avstand ivaretas.

Møter og arrangementer

  • Vi følger de tiltak og retningslinjer som myndighetene beslutter fortløpende.
  • Vi utsetter eller kansellerer alle arrangementer over 20 personer som vi arrangerer.
  • Vi har utarbeidet egne kjøreregler for hvordan våre selgere skal forberede og gjennomføre fysiske kundemøter til de kunder som har åpnet for dette. Les mer her >>
  • Vi deltar ikke på messer eller arrangementer arrangert av andre, med mindre disse ivaretar myndighetenes krav (20:1 og øvrige smittevernstiltak).
  • Vi oppfordrer våre medarbeidere til fortsatt moderasjon med å fly, både i tjeneste og privat.
  • Vi oppfordrer til å fortsette med digitale møter, både internt samt med kunder og leverandører.
  • Ansatte som har oppgaver som er forenlig med hjemmekontor, oppfordres fortsatt til dette, spesielt når de benytter kollektiv transport til jobb.

Reviderte betingelser

På bakgrunn av den uforutsette hendelsen med Koronaviruset, har vi valgt å revidere våre standardbetingelser. 

  • Selv om vi har en god leveringsevne per i dag og ennå ikke har gjort vesentlige prisjusteringer, ønsker vi å informere våre kunder om at vi er i en Force Majeure situasjon.
  • Enkelte av våre leverandører og speditører har allerede meldt at de kan få problemer med å levere produkter og tjenester til avtalt tid og tjenestenivå, mens flere av våre produsenter/leverandører har varslet vesentlige prisjusteringer pågrunn av Korona og valutasituasjonen som følge av unntakstilstander verden rundt.
  • Vi har gjort noen prisjusteringer pr. 01.05.20 og har varslet en ekstraordinær prisjustering fra 01.06.20.

Les mer om våre reviderte salgs- og leveringsbetingelser »


Beredskap.jpg

Nordisk beredskapsgruppe

Ahlsellkonsernet har etablert en beredskapsgruppe som kontinuerlig tilpasser tiltakene i forhold til råd og veiledninger fra myndighetene i de respektive land og regioner.

Dersom våre ansatte er i kontakt med kunder og andre som er smittet eller tror de kan være smittet, henviser vi til FHI informasjon om hvordan man skal forholde seg. I tillegg vurderes ekstra desinfeksjon av de flater som vedkommende har berørt dersom vedkommende har vært i våre lokaler. Dersom det er en kunde som normalt handler i butikk, oppfordrer vi vedkommende til å bestille varer i nettbutikken og motta varene direkte til kunde.

I tillegg forbereder vi oss på at noen av våre ansatte i butikker kan berøres av karantene eller bli syke. Vi har laget en manual for selgere som ikke har erfaring i bruk av kassa i butikkene. Disse ble tilgjengelige tirsdag 17.3. slik at andre enn butikkselgere kan steppe inn som bemanning i butikk ved behov.

For mer informasjon om Koronaviruset:

Og husk vanene som forebygger smitte:

Hygiene.jpg

Hygiene2.jpg

Hygiene3.jpg

Hygiene4.jpg

Last ned plakaten her >>

Melding fra Ahlsell

Javascript er avstengt i din webbleser. For full funksjonalitet anbefaler vi at du slår på Javascript

Melding fra Ahlsell

Cookies er Inaktivert. For at nettsiden ska fungere korrekt må webbleseren tillat cookies.