Tøm listen

Er du sikker på at du vil tømme listen?
Handlekurv:
0

Tøm innkjøpsliste

Du har 0 ordrerader i innkjøpslisten.
Er du sikker på at du vil tømme innkjøpslisten?

Din handlekurv

Noe gikk galt når prisene skulle lastes ned. Forsøk igjen.

Din handlekurv er tom

Informasjon i forbindelse med Covid-19

For å sikre en mest mulig trygg og effektiv handel av samfunnskritiske produkter, har vi innført en rekke tiltak for å begrense smittefaren.

Butikker.jpg

Tiltak i våre butikker og avdelinger

Selv om vi gjør alt vi kan for å opprettholde tilnærmet normal drift i vår butikk, ønsker vi å minne om at vår nettbutikk ALLTID er åpen. Opprett konto hos oss her »

Det er utarbeidet midlertidige regler for all ferdsel i butikk i forbindelse med Covid-19. Plakater er hengt opp i alle butikker, og vi ber deg som kunde om å respektere disse reglene. 

  1. Ved karantene eller mistanke om smitte. Om du av ukjent årsak er syk, er i karantene eller har fått påvist smitte av Covid-19, skal du ikke gå inn i butikken.
  2. Håndvask og hygiene. Benytt utplassert håndsprit eller vask hendene på et av våre toaletter før du starter å handle.
  3. Hold 1 meters avstand. For å begrense smitte forventer vi at du respekterer anbefalingen om 1 meters avstand til andre. Dette gjelder både kunder og ansatte.
  4. Bruk av munnbind. Om du som kunde ikke klarer å holde 1 meter avstand til andre kunder og ansatte når du handler, oppfordrer vi til å bruke munnbind når du handler.
  5. Berøring av varer. Vennligst kun ta på de varer du faktisk skal kjøpe. 
  6. Berøringspunkter. Vi vasker og desinfiserer berøringspunkter som håndskannere, betalingsterminaler, kaffemaskiner og handlekurver. 
  7. Besøk i vår kundekafé. Hold avstand til andre og sørg for god håndhygiene.
  8. Ahlsell Mobil Skanning. Benytt din egen mobiltelefon når du handler hos oss. På den måten reduserer du risikoen for smitte. Sjekk mer informasjon om løsningen her eller kontakt din nærmeste butikk.
  9. Nettbutikk. Vi ønsker også å minne om at vår nettbutikk på Ahlsell.no ALLTID er åpen. Opprett konto hos oss her »
  10. Lokale tiltak og informasjon fra FHI. Til slutt ber vi deg følge eventuelle lokale tiltak i din by eller kommune, samt nasjonale råd fra FHI.

Takk for hjelpen!


Leveringssituasjon.jpg

Informasjon om vår leveringsevne

Å sikre god tilgjengelighet på de varene du trenger for å holde Norge i gang, er vår aller viktigste jobb om dagen. Derfor har vi kontinuerlig dialog med våre leverandører når det gjelder varetilgang og leveringssituasjon.

Produksjon av produkter utenfor Norge går som normalt og alle våre internasjonale leverandører er leveringsdyktige.

Ahlsell har i dag 45 000 lagerførte produkter i Norge, hvilket betyr at vi har erstatningsprodukter innen de fleste produktområdet på lager. Ahlsell har også tilgang på hele Ahlsell Sverige sitt produktspekter på hele 85 000 produkter på lager, kun en ekstra dag unna ved bestilling.


Logistikk.jpg

Tiltak i vårt logistikkapparat

Vi har iverksatt en rekke tiltak på Logistikksentrene på Gardermoen og i Bodø, og er i tett dialog våre transportører for å være føre-var, slik at vi kan være så leveringsdyktige som mulig til alle våre kunder. Samtidig jobber vi aktivt med våre leverandører (produsenter) for å opprettholde best mulig leveringsevne.

Produksjonen på våre lagre går for fullt, dog med en rekke forebyggende tiltak vedr. bl.a.;

  • Hygiene med håndrensestasjoner ved alle innganger
  • Fokus på renhold av berøringsflater med full desinfisering av fellesområder hver morgen og desinfisering av berøringsflater på trucker mellom hvert skift
  • Minimum 1 meters avstand ved passering samt minimum 2 meters avstand mellom hver person i pauser etc.
  • Bruk av munnbind i alle pauser, samt bruk av munnbind for medarbeidere som deler kontorer selv om 2 metersreglen overholdes. Alle medarbeidere som kommer fra kommuner som er definerte som rød sone skal benytte munnbind i arbeidstiden.
  • Begrensning vedr. samhandling med kollegaer hvor alle medarbeider på lageret er inndelt i mindre grupper på inntil 15 personer med ulike pause/spisetider for å redusere smitterisiko.
  • De fleste med kontorfunksjoner har hjemmekontor eller er plassert på eget kontor.
  • De som er i kontakt med sjåfører skal holde minimum 2 meters avstand samt at alle sjåfører skal benytte munnbind.

Fjerning av pakkseddel

Som ett av tiltakene for å redusere risiko for spredning av smitte, leveres det ikke ut pakksedler fra ColliCare på sine leveranser. Dette for å redusere antall kontaktpunkter mellom deg som kunde og sjåfør. Pakkseddelen vil fortsatt eksistere digitalt på hver kolli, i form av QR-kode på transportetiketten. Ta kontakt dersom du likevel er avhengig av pakkseddelen som dokumentasjon. Her vil vi være behjelpelig med å få tatt ut denne manuelt og sendt til deg per e-post.

Nye instrukser i møte med transportør

Vi har i tillegg tatt hensyn til at du skal få slippe å berøre håndterminalen til sjåføren. Dette gjelder alle leveranser fra både ColliCare og Schenker. Her har vi lagt opp til at sjåføren selv kan kvittere og notere navn på den som mottar varen. Samtlige sjåfører har dessuten fått instruks om at de skal holde minimum 2-3 meters avstand til den som mottar varen.


Salg.jpg

Tiltak i vår salgsvirksomhet

Vi følger de tiltak og retningslinjer som myndighetene beslutter fortløpende. Siden det er lokale forskjeller i Norge vil anmodning/påbud om hjemmekontor variere, samt anmodning/påbud om munnbind og andre smitteverntiltak. Ivaretakelse av disse tiltak og retningslinjer vil koordineres av våre regionsjefer. Våre selgere er tilgjengelige enten fysisk på våre lokasjoner eller via telefon, mail og Teams.

Vi utsetter eller kansellerer alle arrangementer som vi arrangerer og forsøker å gjennomføre disse digitalt der det er mulig.

Vi deltar ikke på messer eller arrangementer arrangert av eksterne. Vi oppfordrer til flest mulig digitale møter for å unngå hotell, fly og annen offentlig kommunikasjon.

Vi har utarbeidet egne kjøreregler for hvordan våre selgere skal forberede og gjennomføre fysiske kundemøter til de kunder som har åpnet for dette. Les mer her »

Reviderte betingelser

På bakgrunn av den globale spredningen av Covid-19, har vi valgt å revidere våre standardbetingelser. Basert på signaler fra flere produkt- og tjeneste-leverandører informerte vi våre kunder om at vi er i en Force Majeure situasjon.

Vi har generelt hatt en god leveringsevne i ukene etter utbruddet av Covid-19. Leveringsevnen for de fleste produktområder innen smittevern er i klar bedring, men vi har fortsatt noen få artikler (støvmasker) hvor vi må prioritere leveranser til de mest samfunnskritiske kunder.

Basert på endrede priser fra våre produsenter/leverandører har vi gjennomført prisjusteringer 1.mai, 1.juni og 1.juli 2020. Disse endringer kommer som en følge av Covid-19, samt den globale markeds- og valutasituasjonen. Vi vil følge den videre utviklingen nøye og eventuelt komme med varsel om prisjusteringer fortløpende på vår hjemmeside.

Les mer om våre reviderte salgs- og leveringsbetingelser »


Beredskap.jpg

Nordisk beredskapsgruppe

Ahlsellkonsernet har etablert en beredskapsgruppe som kontinuerlig tilpasser tiltakene i forhold til råd og veiledninger fra myndighetene i de respektive land og regioner.

Dersom våre ansatte er i kontakt med kunder og andre som er smittet eller tror de kan være smittet, henviser vi til FHI informasjon om hvordan man skal forholde seg. I tillegg vurderes ekstra desinfeksjon av de flater som vedkommende har berørt dersom vedkommende har vært i våre lokaler. Dersom det er en kunde som normalt handler i butikk, oppfordrer vi vedkommende til å bestille varer i nettbutikken og motta varene direkte til kunde.

Blir noen av våre ansatte i butikker syke eller må i karantene har vi selgere som kan steppe inn som bemanning i butikk ved behov.

For mer informasjon om Covid-19:

Og husk vanene som forebygger smitte:

Hygiene.jpg

Hygiene2.jpg

Hygiene3.jpg

Hygiene4.jpg

Last ned plakaten her >>

Melding fra Ahlsell

Javascript er avstengt i din webbleser. For full funksjonalitet anbefaler vi at du slår på Javascript