Som Ahlsell Partner utvidet reklamasjonsgaranti forbundet med å reinstallere defekt vare hos kunde.
Disse rutinene gjelder:
- Utfylling av skjema: Partnerkunden registrerer sitt ønske om å få dekket kostnader ved utskifting av defekt produkt via dette skjemaet.
- Registrering: Reklamasjonen vil snarest (senest innen 1 uke) bli registrert i Ahlsell sitt system og kunden blir kontaktet av respektive selger.
- Finne løsning: I dialog mellom kunde og Ahlsell blir det avtalt en løsning på reklamasjonen. Blir det avtalt at Ahlsell skal dekke kostnadene, blir beløpet kreditert kunden. I de tilfelle leverandører tar på seg det hele ansvaret, registreres saken som løst fra Ahlsell sin side.
Avtalt timepris er satt til kr. 540.- og avregnes i henhold til medgått tid dog maks 2 timer pr reklamasjon. Dersom en Ahlsell Partner ser at arbeidet med utskifting av defekt materiell vil ta mer enn 2 timer, forplikter de seg til å ta kontakt med sin lokale selger før videre arbeid utføres.