A-collection er en favoritt – både blant Ahlsells proffkunder og dine nærings- og privatkunder. Nå har kranene i Eco-serien fått seg et realt løft.
— Alle produktene i a-collection videreutvikles hele tiden for å gjøre oss og kundene våre mer konkurransedyktige. Vi ser at salget fra andre kanaler direkte til forbrukerne øker. Da må vi gjøre det enklere for proffen å vinne konkurransen om produktsalget, sier Kjell Thorkildsen, produktspesialist i Ahlsell.
I forkant med kvalitet og riktig pris
De nye kranene fra a-collection er et godt bevis på hvordan kontinuerlig produktutvikling gjør det enklere for proffen å selge produkter til forbrukeren – det mener rørlegger og Ahlsell Partner-medlem, Olav Os. Os driver Salhus VVS, som jobber inn mot privatmarkedet i Salhus og Bergensområdet.
— Mange forbrukere spør ikke engang rørleggeren om pris på produktene lengre. De handler selv og får heller hjelp til installasjonen. Jeg har brukt a-collection siden jeg startet Salhus VVS for tre år siden, og erfarer at produktene holder høy kvalitet til rett pris – som igjen gjør det enklere for meg å vinne salget til kundene. Her opplever jeg at a-collection leverer, sier Os.
Selv er han raskt ute med å sende både pris og bilder av produktene fra a-collection til kundene. Når han kommer kundene i forkjøpet selger han nesten alltid produktet selv.
Nye produktegenskaper
Servantbatteriene og kjøkkenbatteriene i Eco-serien fra a-collection er nå videreutviklet med helt nye egenskaper:
• Cold-start-funksjon.
• Mulighet for vannmengdebegrensing.
• Temperaturbegrensning – perfekt for installasjon i barnehage.
• Energimerket A og C.
• Quick-fix innfestning.
Thorkildsen i Ahlsell minner om at «Eco» i denne sammenhengen står for at kranene er utført i 4MS-godkjent avsinkningsfri messinglegering. Kranene er også utført med en egenutviklet innfesting som gjør monteringen enkel.
— Alle kranene fås i krom og sort, og servantbatteriene leveres med push-up ventil. Kombinasjonen av nye tekniske egenskaper og trendy overflater gjør disse kranene svært konkurransedyktige sammenlignet med sluttkundens egne handleturer.
A-collection vinner på design
Olav Os jobber kun mot privatmarkedet og har svært god innsikt i hva kundene ønsker seg. Han ser en markant forskjell i ønskene til kunder som bare skal bytte ett produkt, kontra kundene som pusser opp hele baderommet.
— De som kun skal bytte blandebatteriet er litt mer opptatte av de tekniske egenskapene. Mange setter pris på cold-start-funksjonen til Eco-kranene. De som pusser opp er mer opptatt av design. Minimalistiske kraner er veldig populært, og jeg opplever at a-collection slår andre produsenter på design. Ofte er design-kraner dyrere enn standard-kraner, men ikke hos a-collection, avslutter Os.