Eier av Elektrotjenesten, Igor Zivanovic, introduserer oss for et ungt arbeidslag på femten ansatte. De har en rekke store oppdrag og er også innimellom innleid som totalteknisk installatør.
— Vi bruker Ahlsell som grossist på 90 % av alle varene våre. Som Ahlsell Partner-medlem får vi litt ekstra oppmerksomhet, som gjør hverdagen vår mye enklere. Ahlsell bruker tid på de tingene vi helst vil slippe, som å hente inn og kalkulere priser fra leverandørene, sier Zivanovic.
DDS tegneprogram – en snarvei for kundene
En av Partner-fordelene som benyttes i full skala av selskapets ingeniører er DDS tegneprogram. Programmet har skreddersydde moduler for elektrofaget – det var nyttig da de skulle tegne installasjonen i leilighetsblokker med fire tusen leiligheter.
— Dette er en jobb som vanligvis gjøres av konsulenter, men kundene våre setter pris på at vi har RIE-kompetanse innomhus og kan gjøre jobben for dem. Vi fjerner et mellomledd for kundene, samtidig som fortjenesten vår blir større.
De ferdige tegningene presenteres i 2D eller 3D, og brukes også til å teste den planlagte installasjonen mot tegninger fra andre fagfelt.
— Det at vi kan teste våre tegninger mot andre fag gjør at færre feil oppstår, samtidig som vi leverer et proffere underlag til kundene våre. Det er mange fordeler å trekke frem her, men den aller største fordelen for oss er at ved å tegne selv beholder vi kontrollen, utdyper Zivanovic.
Mindre kontortid i dag
Elektrotjenesten har opplevd flere endringer i hverdagen etter at de ble medlemmer i Ahlsell Partner.
— Det er ingen tvil om at vi sparer tid. Vi brukte mye mer tid på kontoret før. Ahlsell er dyktige til å hjelpe oss effektivt, for eksempel ved å ta på seg letejobben med å finne gode løsninger til prosjektene våre.
Færre bekymringer med god forsikring
For Zivanovic og Elektrotjenesten er det viktig å ikke bruke energi på frustrasjon og bekymringer. Derfor har de også valgt å benytte Partner-fordelen LY Forsikring.
— Vi var faktisk skeptiske i starten fordi LY tilbød oss en mye lavere pris på forsikring enn det vi hadde, og vi lurte på hva haken var. Men, vi har vært superfornøyde fra første dag. Det har aldri vært noe trøbbel med forsikringa. Skader blir fulgt opp og vi føler oss godt ivaretatt, sier Zivanovic, som avslutter med en tydelig oppfordring: