Tøm listen

Er du sikker på at du vil tømme listen?
Handlekurv:
0

Tøm innkjøpsliste

Du har 0 ordrerader i innkjøpslisten.
Er du sikker på at du vil tømme innkjøpslisten?

Din handlekurv

Noe gikk galt når prisene skulle lastes ned. Forsøk igjen.

Din handlekurv er tom

Hurtigruten og Ahlsell: Et flerfaglig samarbeid som flyter godt

05.06.2025

Hurtigruten kjøper en rekke produkter fra oss i Ahlsell – blant annet en spesialtilpasset flammehemmende arbeidsdress og fallsikringsutstyr. Likevel, det er den gode servicen som trekkes frem når vi spør Hurtigruten; «Hvorfor Ahlsell?»

Hurtigruten handler i dag arbeidsklær, verneutstyr, forbruksmateriell, verktøy, ventiler, VVS-produkter, og mye mer fra Ahlsell.

— Vi skal legge til rette, slik at det blir enkelt å være proff cruiseoperatør. Det handler om gode relasjoner og å forstå behovene til kunden, sier Caroline Overvåg, salgsansvarlig industri/maritim i Ahlsell.


image61wf.png

 

Flammehemmende arbeidsdress til maskinrommet

Ett av produktene vi leverer til Hurtigruten er en flammehemmende offshore arbeidsdress.

Dressen er tilpasset etter Hurtigruten sine ønsker og behov, spesielt egnet til maskinrommet. Det er en tynn og lett kjeledress med optimal bevegelsesfrihet, reflekser, nakkehempe, strikk i livet, skulderklaffer, praktiske lommer for blant annet ID-kort, mobil og tommestokk, og kneputer.

— Vi er fornøyde med resultatet. Markedet har savnet en tynn, lett, flammehemmende og slitesterk kjeledress. Akkurat denne dressen er bare lagerlagt for Hurtigruten, men interessen fra offshore-næringen har vært stor. Derfor jobber vi med å få på plass en ny dress med mange av de samme funksjonene inn i sortimentet, forteller Caroline.

Hvis din bedrift er interessert i offshore-kjeledressen, kan du melde interesse direkte til Caroline.


cta_3.jpg

 

ahlsell_hurtigruta_caroline_overvåg_20.jpg

 

Fallsikring tilpasset hvert skip

Sammen med Hurtigruten jobber vi nå med å lage en sortilog for fallsikring, som skal dekke behovene deres knyttet til blant annet vasking, vedlikehold, reparasjoner og maling.

— Vi hadde tidligere i år en befaring ombord MS Midnatsol, sammen med HSEQ, båtsmann og fageksperter på fallsikring fra Ahlsell. Her fikk vi kartlagt deres behov og krav, gitt råd og veiledning om både produkter og fallsikringskrav, forteller Caroline.

— Målet til Hurtigruten er å standardisere, hvor skipene har et minimum standardsortiment ombord.


cta_4.jpg


Kurser mannskapet under seilas

Fallsikring handler først og fremst om å forhindre at et fall kan oppstå. Primært ved hjelp av fysiske sperrer som f.eks. rekkverk.

— Om arbeidet på tross av god risikovurdering må utføres med fare for fall, er det av største viktighet for sikkerheten at brukeren er kjent med rett bruk av fallsikringsutstyret. Samt at en god redningsplan foreligger, og kan iverksettes i løpet av kort tid, sier Caroline.

Sammen med en kollega innen arbeidsklær og vern (HMS), skal hun gjennom sommeren og høsten kurse mannskapet i riktig bruk av utstyret – mens de er ute og seiler på fjordene.

 

ahlsell_hurtigruta_fallsikring.jpg

cta7.jpg


Jevnlige leveranser til flytende «minisamfunn»

I tillegg til arbeidsdresser og fallsikring leverer vi en rekke forbruksvarer til Hurtigruten. Trond Egil Larsen, leder for teknisk innkjøp i Hurtigruten, ser på Ahlsells brede produktutvalg som en stor fordel.

— Vi ønsker færrest mulig leverandører, for å gjøre det administrative arbeidet så enkelt som mulig. At Ahlsell kan levere på bredde i produktutvalg og dekke mange av våre behov, er derfor verdifullt, sier Trond Egil.

Skipene er som små «minisamfunn» på sjøen og trenger regelmessige forsyninger. Hurtigruten bestiller varer månedlig, levert til eget lager i Trondheim. Å samle bestillingene i store, samlede leveranser gjør det enkelt å følge opp – og reduserer transportene mellom Ahlsells hovedlager på Gardemoen og Hurtigruten.

— Å vite at alt du trenger ute på seilas ligger og venter på lager i Trondheim, gir en stor trygghet for mannskapet. Det er også mye enklere for oss på kontoret å administrere, sier Trond Egil.

 

ahlsell_hurtigruta_Trond_Egil_Larsen.jpg



Ett kontaktpunkt for hele selskapet

Mens Hurtigruten seiler mellom Bergen og Kirkenes, er det på kontoret direktelinje mellom Hurtigruten og Caroline.

Trond Egil trekker frem de gode relasjonene med menneskene i Ahlsell, som én av årsakene til at Ahlsell de siste årene har blitt en stadig større produktleverandør til Hurtigruten. Han er særlig fornøyd med å få kjappe avklaringer når han lurer på noe.

— Caroline er serviceinnstilt og gir oss raskt den hjelpen vi trenger. Skipene har også en del direkte kontakt med henne, hvis det er saker de ønsker å løse seg imellom – og de er også veldig fornøyd.

— Det er hyggelig, smiler Caroline, når hun får høre utsagnet fra Trond Egil.

— Akkurat slik skal det være! Vi skal være en god partner, ikke bare på produktutvalg og leveringstid, men også på rådgivning, kursing og problemløsing i hverdagen, avslutter Caroline.

Ønsker du å høre mer om hvordan Ahlsell kan bistå deg offshore? Kontakt Caroline, for en uforpliktende prat!


imagej5gcof.png

Industri

Melding fra Ahlsell

Javascript er avstengt i din webbleser. For full funksjonalitet anbefaler vi at du slår på Javascript