Vi møter daglig leder i Monsen Elektro, Tore Haukås, i Bergen. Her er de ansatte i full sving med opplæring og implementering av El-verdi.
— Det blir en helt ny hverdag for montørene når implementeringen er ferdig. Vi gleder oss stort og har satset mye på dette, innleder Haukås.
Offensivt salgsarbeid
Han forteller at bedriften tidligere ikke har hatt en god plan for salgsarbeid.
— Men vi må bli mer offensive. El-verdi har i det siste blitt utviklet til et nyttig og enkelt verktøy som gir montørene oversikt over kampanjer, og de blir også i stand til å prise arbeid ute hos kundene. At de kan være selgere i tillegg til fagfolk tilfører mye for vår del.
Selvstendige montører ivaretar kundene
Siden de ansatte i Monsen Elektro ikke har hatt de riktige verktøyene for å drive salg tidligere, har mye av ansvaret og tilhørende tidsbruk falt på prosjektledernes skuldre. Haukås er sikker på at El-verdi vil effektivisere hele salgsprosessen og avlaste prosjektlederne.
— Servicemontørene blir mer selvstendig i sitt arbeid og trenger ikke gå innom prosjektleder for å kunne foreta et salg. Prosjektlederne vil bruke mindre tid på papirarbeid og mer tid på sine ansatte. I tillegg tror jeg kundene vil føle seg bedre ivaretatt og bli tryggere på prosessen. Vi gleder oss veldig til å høre kundenes respons.
Digitaliserer elektrobransjen
Monsen Elektro har fått støtte fra Vestland fylke i form av BIO-midler for å innføre El-verdi. Midlene kommer godt med når de skal få fart på digitaliseringen av elektrobransjen.
— Dette verktøyet vil snu opp ned på arbeidshverdagen vår, og det tar naturligvis tid med opplæring. Vi er veldig glad for å ha fått støtten fra fylket og har stor tro på at verktøyet vil gjøre oss enda bedre, avslutter Haukås.
Er du også motivert til å modernisere ditt firma? Bli Ahlsell Partner i dag, og få tilbud på El-verdi!