Tøm listen

Er du sikker på at du vil tømme listen?
Handlekurv:
0

Tøm innkjøpsliste

Du har 0 ordrerader i innkjøpslisten.
Er du sikker på at du vil tømme innkjøpslisten?

Din handlekurv

Noe gikk galt når prisene skulle lastes ned. Forsøk igjen.

Din handlekurv er tom

Øker både mersalg og servicegrad med El-verdi

05.10.2020

Digitaliseringen av bransjen og samfunnet for øvrig passer Bryne Elektriske godt – de ser på det som en mulighet for å forsterke det de allerede er gode på: God og direkte dialog med kunden og arbeid av høy kvalitet.

 

 

Som Ahlsell Partner har de benyttet seg av partnerfordelen El-verdi – og med det nye verktøyet i hånd har de økt både mersalget og servicegraden.

— Salgsprosessen oppleves som ryddigere og mindre problematisk, både for montørene og for kunden, forklarer Jan Egil Friestad i Bryne Elektriske.

 

Tettere på kunden

Der det meste tidligere foregikk muntlig på telefon, kan de nå ordne alt som trengs på et nettbrett i fellesskap med kunden.

For montøren er det flott å ha oversikt over materiellet med prisene. Samtidig bygger det tillit når kunden kan se prisene med egne øyne, sier Friestad.

Han har registrert en merkbar endring i salget etter at de begynte med El-verdi i starten av 2020.

Vi går i hvert fall ikke i tap på prosjektene vi bruker El-verdi på, ler Friestad.

 

Tilbud på stedet – jobben gjort på stedet


Bryne Elektriske har som mange andre sett økende etterspørsel innenfor elbillading den siste tiden, og har også tegnet fastprisavtale på montasje med leverandører av elbilladere.

— Når vi kommer ut til kundene ser vi likevel ofte at de gjerne skulle hatt et overspenningsvern eller en lengre kabel. Da er det flott å ha tilbudet og prisen klar, slik at vi bare kan fikse ting med en gang. Da blir kunden fornøyd og vi får tid til flere oppdrag, sier Friestad.

 

 

— Slik er det selvsagt ofte på alle typer oppdrag – vi møter opp for å skifte en stikkontakt, og så viser det seg at kunden skal ha to utelamper og LED-lys til verandaen i tillegg. Da fikser vi det også, legger han til.

 

Digitale løsninger forventes av kundene

At nettbaserte verktøy som El-verdi er enkelt tilgjengelig for montørene ser Friestad på som viktig i dagens samfunn.

— Vi er i en rivende digitalisering – og kunden er både interessert i og forventer at vi bruker digitale verktøy. Som elektrikerfirma er vi helt avhengig av å følge trendene, sier han.

 

— Får mye igjen av å være Ahlsell Partner

Friestad og kollegene har vært Ahlsell Partner i lang tid. Partnerfordeler som El-verdi har vært viktige for valget, men han sier at det er kontaktpersonene som har vært avgjørende for det lange samarbeidet.

— Til syvende og sist er det folkene vi har kontakt med som gjør at vi får utrolig mye igjen for å være Ahlsell Partner. De stiller og følger opp hele veien. I tillegg til fordelene med partnernettverk og partnerfordeler er jo Ahlsell gunstige på pris som grossist også, avslutter Friestad.

Innmelding som Ahlsell Partner er gratis - meld deg inn nå og benytt partnerfordeler som El-verdi.

Elektro Ahlsell Partner

Melding fra Ahlsell

Javascript er avstengt i din webbleser. For full funksjonalitet anbefaler vi at du slår på Javascript