Tøm listen

Er du sikker på at du vil tømme listen?
Handlekurv:
0

Tøm innkjøpsliste

Du har 0 ordrerader i innkjøpslisten.
Er du sikker på at du vil tømme innkjøpslisten?

Din handlekurv

Noe gikk galt når prisene skulle lastes ned. Forsøk igjen.

Din handlekurv er tom

Rørlegger: — Ahlsell Partner-fordelene hjelper oss å selge mer

05.05.2022

Siden oppstarten i 1997 har Sartor VVS vært fast kunde hos Ahlsell. Da fordelsprogrammet Ahlsell Partner ble lansert, var de naturligvis raskt ute med å melde seg inn. Som medlemmer har de en rekke gode betingelser på alt fra bil til forsikring og IT-programmer som forenkler arbeidsdagen.

Sartor VVS er et av de største rørleggerfirmaene i Øygarden kommune på Vestlandet. Med tjue ansatte dekker de både privat- og næringsmarkedet i kommunen.

— Vi har aldri vært medlem i noen kjede og dermed ikke dratt nytte av fordeler mange kjedemedlemmer har. Valget om å melde oss inn i Ahlsell Partner var dermed enkelt – der får vi gode betingelser som frittstående firma, innleder Øyvind Mæland, daglig leder i Sartor VVS.





Programmet som forenkler salgsarbeidet

En av partnerfordelene som benyttes aktivt av Vestlandsfirmaet er DDS tegneprogram. Etter en periode med testing og prøving har programmet ført til en ny måte å jobbe på for rørleggerfirmaet.

— De fleste leverandørene vi bruker ligger inne med produktkatalog i tegneprogrammet. Vi tegner baderom til både prosjektkunder og eneboliger og ser en tydelig trend: Vi selger flere baderom når kunden kan se tegninger av den ferdige løsningen på deres bad, sier kundeveileder Mariann Drivenes i Sartor VVS.

Tidligere benyttet Drivenes og kollegene kun et showroom og trykte kataloger for å vise frem møblene. Kundene fortalte ofte at de syntes møblene var pene, men de hadde likevel alltid det samme spørsmålet: Hvordan vil dette møbelet se ut på mitt bad?

— Mange var usikre på hvordan løsningene ville passe inn med deres fliser, farger og ønskede møbler. Tegneprogrammet gir oss svaret! Vi kan vise kundene en 3D-modell av hvordan badet vil se ut, som gjør det er enklere for kundene å si ja – så vi selger garantert mer av våre løsninger i dag enn tidligere, utdyper Drivenes.




Enklere intern-kommunikasjon

Drivenes peker på at tegneprogrammet også har gjort det enklere å kommunisere med sine rørlegger-kolleger.

—Med et visuelt hjelpemiddel er det enklere for fagfolkene å se hva kundene skal ha, og dermed legge opp rørene riktig første gang, uten at det går mye tid på prosjektbeskrivelser internt, sier Drivenes.




Mindre hodebry med forsikring

Gjennom Ahlsell Partner har firmaet også tatt i bruk forsikringstjenestene til Ly Forsikring.

— Vi fikk like god dekning som vi hadde hos det forrige forsikringsselskapet, men til en gunstigere pris. Vi opplevde innsalget fra Ly som veldig godt; de hadde en gjennomgang av omsetningen vår, lagerbeholdningen og en rekke ting som forsikringsselskaper tidligere ikke har spurt oss om, så vi følte at de forstod vårt behov, forteller Mæland.

Som daglig leder er Mæland en travel mann, og er derfor godt fornøyd med enkelheten og tryggheten forsikringen gir – og mest av alt, at han slipper å tenke på det.

— Jeg trenger ikke å foreta meg noe. Når det er dags for å gjennomgå forsikringen og se om noe har endret seg det siste året, blir jeg kontaktet, avslutter han.


Ahlsell Partner VVS

Melding fra Ahlsell

Javascript er avstengt i din webbleser. For full funksjonalitet anbefaler vi at du slår på Javascript